Bezproblémový přechod na ZŠ Systematicky připravujeme děti pro vstup do základní školy.
Máme třídu vybavenou PC s certifikovanými programy.
2 / 5
Hra jako přirozená činnost dítěte k učení a poznávání
Nabízíme dostatek času a prostoru na spontánní hru v MŠ i venku, v heterogenní skupině nebo mezi vrstevníky.
3 / 5
Pestrá nabídka činností
V rámci denního režimu nabízíme i nadstandardní aktivity,
které zajišťují tvořivé paní učitelky se zájmem o zpěv,
tanec a výtvarné činnosti, přírodu a pohyb.
4 / 5
Příznivé umístění mateřské školy
Umístění budovy nabízí skvělou příležitost k vycházkám do přírody.
Rozvíjíme u dětí ekologické a estetické cítění, fantazii a tvořivost.
5 / 5
Dostatek pohybu
Děti mají spoustu příležitostí a podnětů k pohybovým aktivitám během celého dne.
Využíváme také přilehlou terasu, zahradu i okolní přírodu.
Budova mateřské školy je umístěna v centru obce, avšak mimo hlavní komunikaci. Naše mateřská škola je dvojtřídní. Každé oddělení využívá svoji třídu, která zároveň slouží i jako jídelna, a hernu. Prostředí herny je upraveno tak, aby poskytovalo dostatečný prostor pro volný pohyb a hru dětí. K relaxaci slouží ložnice v přízemí a odpočívárna v prvním patře. Každé oddělení má své příslušenství a šatnu. Mateřská škola má i vlastní kuchyň.
Na budovu bezprostředně navazuje terasa, kterou využíváme v teplých měsících k pohybovým aktivitám i ke hře.
Přilehlá školní zahrada je pro svůj členitý terén využívána celoročně. Děti zde mají k dispozici dvě pískoviště, zahradní chatičku s hračkami a spoustu příležitosti k pohybovým aktivitám. Umístění budovy nabízí skvělou příležitost k vycházkám do přírody, neboť naše okolí tvoří krásné lesy, kopce a louky.
Struktura
Děti jsou rozděleny do dvou heterogenních oddělení. Při přijímání dětí jsou zohledňována přání rodičů (kamarádské či sourozenecké vazby, zvýšená logopedická péče, zhoršená mobilita).
Díky vhodnému uspořádání dne a promyšlené organizaci výchovných činností mají děti možnost „pracovat“ dopoledne v heterogenní skupině a po obědě ve skupině vrstevníků. Dochází tak i k upevňování kamarádských vztahů mezi dětmi z obou tříd.
V takto uspořádané skupině
jsou vytvořeny přirozené podmínky pro socializační učení
se formují základy společensky významných postojů
má dítě podmínky k osobnostnímu rozvoji – rozvíjejí se volní vlastnosti
se eliminuje nezdravá soutěživost a agresivita
má dítě možnost vnímat odlišnosti a brát je jako něco přirozeného - učí se pomáhat potřebným
Uspořádání dne
Naší snahou je, aby denní režim mateřské školy vyhovoval dětem, rodičům i zaměstnancům, aby uspořádání dne bylo flexibilní.
Učitelka
reaguje na aktuální potřeby či změny a činnosti citlivě přizpůsobuje momentální situaci
přizpůsobuje režim a metody individuálním potřebám, zájmům a možnostem dětí
respektuje vývojová specifika mladších i starších dětí.
respektuje přirozené lidské potřeby (dodržování zásad duševní hygieny pro všechny zúčastněné, vyvážený poměr činností, bezpečné sociální klima)
Provozní doba 6:30 – 16:00
Scházení dětí do 8:00
rodiče předají dítě učitelce.
na základě domluvy je možné přivézt dítě podle potřeby rodičů
Rozcházení dětí do 16:00
vyzvedávání dětí je možné po obědě nebo kdykoliv v průběhu odpoledních činností.
v případě, že vyzvedává dítě jiná osoba než rodič, je nutné vyplnit formulář pro zplnomocnění této osoby
Omlouvání dětí do 7:30
v případě nepřítomnosti je třeba dítě vždy omluvit (telefonicky, SMS, písemně do omluvného sešitu, osobně)
bez omluvy je účtováno stravné (oběd si můžete 1. den vyzvednout)
rodiče dětí, pro které je předškolní vzdělávání povinné, omlouvají absenci delší než týden na omluvný list
Denní režim
6:30 – 8:00
volné hry podle výběru dítěte, využívání nabízených činností, individuální vzdělávací aktivity a činnosti
učitelka bývá aktivním účastníkem her, vytváří podmínky pro hru, je-li potřeba hru i usměrňuje
8:30 – 9:45
pohybové – tělovýchovné činnosti- pestrá nabídka pohybových aktivit s náčiním, nářadím, zdravotní cvičení, pohybové hry s pravidly, pohybové hry se zpěvem čis hudbou
dopolední přesnídávka- děti vedeme k samostatnosti při sebeobsluze a stolování – samy si volí velikost porce, vybírají si z nabídky ovoce a zeleniny, mají možnost volby nápoje, samy si chystají a sklízí nádobí
vzdělávací aktivity podle třídních vzdělávacích programů – společná řízená činnost (viz. Vzdělávací program) v heterogenní skupině
vzdělávací aktivity podle třídních vzdělávacích programů pronejstarší děti
9:45 – 11:30
příprava na pobyt venku – podporujeme u dětí samostatnost při oblékání, popř. s oblékáním pomáháme
pobyt venku -spontánní pohyb a pohybové vyžití, vycházky do přírody, hry v lese i na školní zahradě
převlékání a hygiena před obědem
11:30 – 12:15
oběd – děti jsou vedeny k sebeobsluze při stolování – prostírají si, přinášejí si oběd, mají možnost si zvolit velikost porce, samy sklízí nádobí
děti do jídla nenutíme - respektujeme stravovací návyky v rodině či případnou nechuť k některým potravinám, vedeme však děti k tomu, aby alespoň jídlo ochutnaly (postupně zvykáme na jiný jídelníček, než byly zvyklé z domova)
pitný režim je zajištěn v průběhu celého dne, při pobytu na zahradě školy a při odpoledních činnostech venku – děti mají možnost volby (čaj, minerálka, ovocné džusy ředěné, voda)
příprava na odpočinek – mladší děti převlékání do pyžamek
12:15 – 14:00
mladší děti - odpočinek na lehátku, usínání, postupné vstávání
starší děti - relaxace na molitanech, popř. usínání – poslech pohádek
vhodných pro starší děti či relaxační hudby, postupné vstávání
- nabídkové zájmové aktivity (viz. Vzdělávací nabídka)
14:00 – 14:30
hygiena, pohybová či hudební chvilka, svačina
14:30 – 16:00
volné hry a činnosti dle zájmu dítěte, individuální vzdělávací aktivity, rozcházení
sezónní pobyt na školní zahradě či terase a aktivity s ním spojené
Platby
Způsob platby:
Úplatu za školní stravování a za předškolní vzdělávání lze provézt bezhotovostně na účet nebo hotově p. hospodářce ve stanovený den.
Platby musí být provedeny k 15. dni stávajícího měsíce.
Úplata za školní stravování:
Č. účtu: 19-962107319/0800
Variabilní symbol: přidělené číslo
Zpráva pro příjemce: jméno dítěte
Měsíční záloha
2 – 6leté dítě
celodenní stravování - měsíční záloha: 860,- Kč/20 dnů
(dopolední svačina, oběd, odpol. svačina, pitný režim) 43,- Kč/1 den
polodenní stravování - měsíční záloha: 680,- Kč/20 dnů
(dopolední svačina, oběd, pitný režim) 34,- Kč/1 den
7leté dítě
celodenní stravování - měsíční záloha: 940,- Kč/20 dnů
(dopolední svačina, oběd, odpol. svačina, pitný režim) 47,- Kč/1 den
polodenní stravování - měsíční záloha: 740,- Kč/20 dnů
(dopolední svačina, oběd, pitný režim) 37,- Kč/1 den
Pokud platíte bezhotovostně, zadejte trvalý příkaz pouze na období září - červen.
Období červenec a srpen se platí pouze hotově podle aktuální docházky dítěte.
Vyúčtování stravného se provádí 2x ročně (leden, červenec).
Úplata za předškolní vzdělávání:
Č. účtu: 962107319/0800
Částka: 400,-
Snížení úplaty za předškolní vzdělávání:
Částka je snížena o polovinu, pokud dítě nedocházelo do mateřské školy z důvodu nemoci ani jeden den příslušného měsíce (nutné vyjádření ošetřujícího lékaře).
Pro kalendářní měsíc, v němž bude omezen nebo přerušen provoz mateřské školy dobu delší než 5 vyučovacích dnů, výše úplaty odpovídá rozsahu omezení nebo přerušení provozu.
Osvobození od úplaty za předškolní vzdělávání:
Dítě, které se vzdělává v posledním ročníku mateřské školy (i dítě s odkladem školní docházky).
Dítě, které nedochází do MŠ v červenci a v srpnu.
Dítě, jehož zákonný zástupce, pobírá opakující se dávku pomoci v hmotné nouzi (na základě písemné žádosti).
Dítě, jemuž náleží zvýšení příspěvku na péči.
Fyzická osoba, která o dítě osobně pečuje a pobírá dávky pěstounské péče.
Spolupráce s rodiči
Usilujeme o vytváření partnerských vztahů mezi školou a rodiči. Naším cílem je co nejvíce otevřít školu rodičům a hledat nové formy spolupráce.
Snažíme se, aby mateřská škola byla místem společného radostného setkávání, místem, kde v prostředí vzájemné úcty, pochopení, tolerance, vstřícnosti i otevřenosti nám půjde o společnou věc - rozvíjet a vychovávat zdravě sebevědomé, ctižádostivé, samostatné, citlivé, přemýšlivé a tvořivé človíčky, se základy morálních hodnot.
Nabízíme:
konzultace, rozhovory
zprostředkování informací (rozhovor, nástěnky, internet, tisk)
společné hledání optimálního řešení či nápravy, včetně doporučení poradenského servisu
společné akce
předkládání a vyhodnocování dotazníků pro získávání zpětné vazby o naší práci
Děti nejsou dokonalé v poslouchání rodičů,
ale jsou bezchybné v jejich napodobování.
Proto buďme dětem nejlepším příkladem.
Mgr. Lucie Mucalová
Spolupráce s ostatními partnery
Městys Zásada
Vítání občánků
Slavnostním rozsvícení vánočního stromku
Slavnostní loučení paní starostky s budoucími školáky
Masarykova základní škola v Zásadě
návštěva dětí z MŠ v 1. třídě
konzultace učitelky ze ZŠ s rodiči v MŠ
spolupráce při společných akcích (Jarmareček, Mikuláš, vystoupení)
Pedagogicko-psychologická poradna v Jablonci nad Nisou
vyšetření školní zralosti v MŠ
následná beseda pracovnice PPP s rodiči – konzultace
Ekologické centrum Divizna v Liberci, Červený kříž
Prima Vizus, o.p.s.,nestátní zdravotnické zařízení (pravidelné vyšetření očí)