1 / 5
Bezproblémový přechod na ZŠ
Systematicky připravujeme děti pro vstup do základní školy.
Máme třídu vybavenou PC s certifikovanými programy.
2 / 5
Hra jako přirozená činnost dítěte k učení a poznávání
Nabízíme dostatek času a prostoru na spontánní hru v MŠ i venku, v heterogenní skupině nebo mezi vrstevníky.
3 / 5
Pestrá nabídka činností
V rámci denního režimu nabízíme i nadstandardní aktivity,
které zajišťují tvořivé paní učitelky se zájmem o zpěv,
tanec a výtvarné činnosti, přírodu a pohyb.
4 / 5
Příznivé umístění mateřské školy
Umístění budovy nabízí skvělou příležitost k vycházkám do přírody.
Rozvíjíme u dětí ekologické a estetické cítění, fantazii a tvořivost.
5 / 5
Dostatek pohybu
Děti mají spoustu příležitostí a podnětů k pohybovým aktivitám během celého dne.
Využíváme také přilehlou terasu, zahradu i okolní přírodu.
1 2 3 4 5
Info o MŠ
Informace o mateřské škole
Budova mateřské školy je umístěna v centru obce, avšak mimo hlavní komunikaci. Naše mateřská škola je dvojtřídní. Každé oddělení využívá svoji třídu, která zároveň slouží i jako jídelna, a hernu. Prostředí herny je upraveno tak, aby poskytovalo dostatečný prostor pro volný pohyb a hru dětí. K relaxaci slouží ložnice v přízemí a odpočívárna v prvním patře. Každé oddělení má své příslušenství a šatnu. Mateřská škola má i vlastní kuchyň.
Na budovu bezprostředně navazuje terasa, kterou využíváme v teplých měsících k pohybovým aktivitám i ke hře.
Přilehlá školní zahrada je pro svůj členitý terén využívána celoročně. Děti zde mají k dispozici dvě pískoviště, zahradní chatičku s hračkami a spoustu příležitosti k pohybovým aktivitám. Umístění budovy nabízí skvělou příležitost k vycházkám do přírody, neboť naše okolí tvoří krásné lesy, kopce a louky.
Struktura
Děti jsou rozděleny do dvou heterogenních oddělení. Při přijímání dětí jsou zohledňována přání rodičů (kamarádské či sourozenecké vazby, zvýšená logopedická péče, zhoršená mobilita).
Díky vhodnému uspořádání dne a promyšlené organizaci výchovných činností mají děti možnost „pracovat“ dopoledne v heterogenní skupině a po obědě ve skupině vrstevníků. Dochází tak i k upevňování kamarádských vztahů mezi dětmi z obou tříd.
V takto uspořádané skupině
- jsou vytvořeny přirozené podmínky pro socializační učení
- se formují základy společensky významných postojů
- má dítě podmínky k osobnostnímu rozvoji – rozvíjejí se volní vlastnosti
- se eliminuje nezdravá soutěživost a agresivita
- má dítě možnost vnímat odlišnosti a brát je jako něco přirozeného - učí se pomáhat potřebným
Uspořádání dne
Naší snahou je, aby denní režim mateřské školy vyhovoval dětem, rodičům i zaměstnancům, aby uspořádání dne bylo flexibilní.
Učitelka
- reaguje na aktuální potřeby či změny a činnosti citlivě přizpůsobuje momentální situaci
- přizpůsobuje režim a metody individuálním potřebám, zájmům a možnostem dětí
- respektuje vývojová specifika mladších i starších dětí.
- respektuje přirozené lidské potřeby (dodržování zásad duševní hygieny pro všechny zúčastněné, vyvážený poměr činností, bezpečné sociální klima)
Provozní doba 6:30 – 16:00
- rodiče předají dítě učitelce.
- na základě domluvy je možné přivézt dítě podle potřeby rodičů
- vyzvedávání dětí je možné po obědě nebo kdykoliv v průběhu odpoledních činností.
- v případě, že vyzvedává dítě jiná osoba než rodič, je nutné vyplnit formulář pro zplnomocnění této osoby
- v případě nepřítomnosti je třeba dítě vždy omluvit (telefonicky, SMS, písemně do omluvného sešitu, osobně)
- bez omluvy je účtováno stravné (oběd si můžete 1. den vyzvednout)
- rodiče dětí, pro které je předškolní vzdělávání povinné, omlouvají absenci delší než týden na omluvný list
Denní režim
- volné hry podle výběru dítěte, využívání nabízených činností, individuální vzdělávací aktivity a činnosti
- učitelka bývá aktivním účastníkem her, vytváří podmínky pro hru, je-li potřeba hru i usměrňuje
- pohybové – tělovýchovné činnosti- pestrá nabídka pohybových aktivit s náčiním, nářadím, zdravotní cvičení, pohybové hry s pravidly, pohybové hry se zpěvem čis hudbou
- dopolední přesnídávka- děti vedeme k samostatnosti při sebeobsluze a stolování – samy si volí velikost porce, vybírají si z nabídky ovoce a zeleniny, mají možnost volby nápoje, samy si chystají a sklízí nádobí
- vzdělávací aktivity podle třídních vzdělávacích programů – společná řízená činnost (viz. Vzdělávací program) v heterogenní skupině
- vzdělávací aktivity podle třídních vzdělávacích programů pronejstarší děti
- příprava na pobyt venku – podporujeme u dětí samostatnost při oblékání, popř. s oblékáním pomáháme
- pobyt venku -spontánní pohyb a pohybové vyžití, vycházky do přírody, hry v lese i na školní zahradě
- převlékání a hygiena před obědem
- oběd – děti jsou vedeny k sebeobsluze při stolování – prostírají si, přinášejí si oběd, mají možnost si zvolit velikost porce, samy sklízí nádobí
- děti do jídla nenutíme - respektujeme stravovací návyky v rodině či případnou nechuť k některým potravinám, vedeme však děti k tomu, aby alespoň jídlo ochutnaly (postupně zvykáme na jiný jídelníček, než byly zvyklé z domova)
- pitný režim je zajištěn v průběhu celého dne, při pobytu na zahradě školy a při odpoledních činnostech venku – děti mají možnost volby (čaj, minerálka, ovocné džusy ředěné, voda)
- příprava na odpočinek – mladší děti převlékání do pyžamek
- mladší děti - odpočinek na lehátku, usínání, postupné vstávání
- starší děti - relaxace na molitanech, popř. usínání – poslech pohádek
vhodných pro starší děti či relaxační hudby, postupné vstávání
- nabídkové zájmové aktivity (viz. Vzdělávací nabídka)
- hygiena, pohybová či hudební chvilka, svačina
- volné hry a činnosti dle zájmu dítěte, individuální vzdělávací aktivity, rozcházení
- sezónní pobyt na školní zahradě či terase a aktivity s ním spojené
Platby
- Způsob platby:
- Úplatu za školní stravování a za předškolní vzdělávání lze provézt bezhotovostně na účet nebo hotově p. hospodářce ve stanovený den.
Platby musí být provedeny k 15. dni stávajícího měsíce.
- Úplata za školní stravování:
- Č. účtu: 19-962107319/0800
- Variabilní symbol: přidělené číslo
- Zpráva pro příjemce: jméno dítěte
- Měsíční záloha
2 – 6leté dítě
- celodenní stravování - měsíční záloha: 860,- Kč/20 dnů
(dopolední svačina, oběd, odpol. svačina, pitný režim) 43,- Kč/1 den
- polodenní stravování - měsíční záloha: 680,- Kč/20 dnů
(dopolední svačina, oběd, pitný režim) 34,- Kč/1 den
7leté dítě
- celodenní stravování - měsíční záloha: 940,- Kč/20 dnů
(dopolední svačina, oběd, odpol. svačina, pitný režim) 47,- Kč/1 den
- polodenní stravování - měsíční záloha: 740,- Kč/20 dnů
(dopolední svačina, oběd, pitný režim) 37,- Kč/1 den
Pokud platíte bezhotovostně, zadejte trvalý příkaz pouze na období září - červen.
Období červenec a srpen se platí pouze hotově podle aktuální docházky dítěte.
Vyúčtování stravného se provádí 2x ročně (leden, červenec).
- Úplata za předškolní vzdělávání:
- Č. účtu: 962107319/0800
- Částka: 400,-
- Snížení úplaty za předškolní vzdělávání:
- Částka je snížena o polovinu, pokud dítě nedocházelo do mateřské školy z důvodu nemoci ani jeden den příslušného měsíce (nutné vyjádření ošetřujícího lékaře).
- Pro kalendářní měsíc, v němž bude omezen nebo přerušen provoz mateřské školy dobu delší než 5 vyučovacích dnů, výše úplaty odpovídá rozsahu omezení nebo přerušení provozu.
- Osvobození od úplaty za předškolní vzdělávání:
- Dítě, které se vzdělává v posledním ročníku mateřské školy (i dítě s odkladem školní docházky).
- Dítě, které nedochází do MŠ v červenci a v srpnu.
- Dítě, jehož zákonný zástupce, pobírá opakující se dávku pomoci v hmotné nouzi (na základě písemné žádosti).
- Dítě, jemuž náleží zvýšení příspěvku na péči.
- Fyzická osoba, která o dítě osobně pečuje a pobírá dávky pěstounské péče.
Spolupráce s rodiči
Usilujeme o vytváření partnerských vztahů mezi školou a rodiči. Naším cílem je co nejvíce otevřít školu rodičům a hledat nové formy spolupráce.
Snažíme se, aby mateřská škola byla místem společného radostného setkávání, místem, kde v prostředí vzájemné úcty, pochopení, tolerance, vstřícnosti i otevřenosti nám půjde o společnou věc - rozvíjet a vychovávat zdravě sebevědomé, ctižádostivé, samostatné, citlivé, přemýšlivé a tvořivé človíčky, se základy morálních hodnot.
Nabízíme:
- konzultace, rozhovory
- zprostředkování informací (rozhovor, nástěnky, internet, tisk)
- společné hledání optimálního řešení či nápravy, včetně doporučení poradenského servisu
- společné akce
- předkládání a vyhodnocování dotazníků pro získávání zpětné vazby o naší práci
Děti nejsou dokonalé v poslouchání rodičů,
ale jsou bezchybné v jejich napodobování.
Proto buďme dětem nejlepším příkladem.
Mgr. Lucie Mucalová
Spolupráce s ostatními partnery
Městys Zásada
- Vítání občánků
- Slavnostním rozsvícení vánočního stromku
- Slavnostní loučení paní starostky s budoucími školáky
Masarykova základní škola v Zásadě
- návštěva dětí z MŠ v 1. třídě
- konzultace učitelky ze ZŠ s rodiči v MŠ
- spolupráce při společných akcích (Jarmareček, Mikuláš, vystoupení)
Pedagogicko-psychologická poradna v Jablonci nad Nisou
- vyšetření školní zralosti v MŠ
- následná beseda pracovnice PPP s rodiči – konzultace
Ekologické centrum Divizna v Liberci, Červený kříž
Prima Vizus, o.p.s.,nestátní zdravotnické zařízení (pravidelné vyšetření očí)
Dokumenty ke stažení